• Noord-Spierdijkerweg 144, 1643 NK Spierdijk
  • 0229 - 861203
  • Mon - Sat 8.00 - 18.00
  • Noord-Spierdijkerweg 144, 1643 NK Spierdijk
  • 0229 - 861203

FAQ

Nee dat is het niet. Een stage 1 tuning wordt bij VDA-Chiptuning uitgevoerd binnen de limieten en zal dus niet schadelijk zijn. Sterker nog, de motor zal het eerder prettig vinden. Meer vermogen en koppel is namelijk niet de enige doelstelling, maar ook brandstof besparing en schonere verbranding behoren tot de resultaten van chiptuning.

Dit voel je! Het extra vermogen zorgt voor een snellere acceleratie (ook in hogere versnellingen) en vaak ook voor een hogere topsnelheid. Ook gunstig: bij een normale rijstijl heb je vaak een gunstiger brandstofverbruik. Dit voel je dus ook in je portemonnee.

Chiptuning is een term die gebruikt wordt voor het proces motormanagement optimalisatie. Het doel van motormanagement optimalisatie is om de motor krachtiger, zuiniger, soepeler en sneller te maken. Dit alles gebeurt doormiddel van het aanpassen van de software in uw ECU (Electronic Control Unit) met behulp van een laptop, de juiste software en hardware om uw auto aan te sluiten.

Chiptunen is ook mogelijk bij lease auto’s. Bij VDA-Chiptuning bent u daarvoor op de juiste plek. De chiptuning wordt op dezelfde manier uitgevoerd als bij alle andere auto’s. U bent verzekerd van op maat gemaakte software voor uw lease auto. Een lease auto moet u op een gegeven moment weer inleveren in dezelfde staat zoals u deze heeft gekregen, daarom kunnen wij de originele software ook weer voor u terugzetten. Zo is de software van de lease auto op het moment van inleveren weer origineel.

Chiptuning is legaal in Nederland zolang je blijft voldoen aan de regels van de RDW.

Het is mogelijk om de tuning ongedaan te maken. Bij VDA-Chiptuning wordt namelijk in alle gevallen een kopie van de originele software opgeslagen. Daarnaast wordt ook de tuning op kenteken bewaard. U kunt dus altijd terug naar het origineel.

Af fabriek wordt de auto afgesteld zodat deze over de hele wereld kan functioneren. Gezien het feit dat hier in Europa de kwaliteit van bijvoorbeeld brandstof dusdanige hoog is kunnen wij de software optimaliseren zonder dat de levensduur hieronder te leiden heeft. Daarnaast brengt een fabrikant vaak meerdere modellen uit die enkel softwarematig begrensd zijn. Deze kunnen dus relatief gemakkelijk worden voorzien van meer vermogen zonder dat deze hieronder te lijden hebben.